Mesafeli Satış Sözleşmesi
MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ MADDE 1- TARAFLAR
SATICI
Ticari Ünvanı : Melikşahoğlu
Adresi : Koğukçınar Mah. Doktor Sadık Ahmet
Caddesi Toprakkale Sit. No:64 A D:A Apt, 16240 Osmangazi/Bursa
Telefon : +90 532 060 01 27
E-mail : info@meliksahoglu.com.tr
ALICI
Adı Soyadı :
Adresi :
Telefon :
E-mail :
MADDE 2-SÖZLEŞMENİN KONUSU ve KAPSAMI
Melikşahoğlu’ya ait www.meliksahoglu.com.tr veya
sunulan hizmete bağlı diler alan adları üzerinden ("Websitesi"),
Satıcıya ait ürünlerin satın alınmasına yönelik elektronik olarak sipariş
verdiği, sözleşmede belirtilen niteliklere sahip mal/hizmetin satışı ve teslimi
ile ilgili olarak Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli
Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve
yükümlülüklerinin saptanması oluşturur.
Melikşahoğlu 'nun herhangi bir şekilde taraf
olmadığını ve Sözleşme kapsamında tarafların yükümlülüklerini yerine
getirmeleri ile ilgili herhangi bir sorumluluk ve taahhüdü bulunmadığını kabul
ve beyan ederler.
MADDE 3 - SÖZLEŞME KONUSU MALIN TEMEL
NİTELİKLERİ VE BEDELİ
Ürün/Ürünlerin cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli,
rengi ve vergiler dahil satış bedeli ve teslimat bilgileri aşağıdaki
gibidir:Ödeme Şekli ve Planı: Çevirimiçi sanal POS uygulaması üzerinden
..........Bankası kredi kartı ile .... ay .... (yazıyla
..............................................) TL aylık ödeme / peşin
........... TL ödeme
Alınan Vade Farkı: .......
Vade Farkı hesabında kullanılan faiz oranı: %
...
Siparişi takip eden 3 iş günü içinde
sevkiyatlara başlanacaktır. Sevkiyat, (7) iş günü içinde tamamlanacaktır.
Teslimat Adresi:
Teslim Edilecek Kişiler:
1.2.Fatura Adresi:
MADDE 4 - MALIN TESLİMİ VE TESLİM ŞEKLİ
Sözleşme Alıcı tarafından onaylanmakla yürürlüğe
girmiş olup, Alıcı'nın Satıcı'dan satın almış olduğu Mal/Hizmet'in Alıcı'ya
teslim edilmesiyle ifa edilmiş olur. Mal/hizmet, Alıcı'nın sipariş formunda ve
işbu sözleşmede belirtmiş olduğu adreste bulunan kişi/kişilere teslim
edilecektir.
MADDE 5 - TESLİMAT MASRAFLARI VE İFASI
Mal/Hizmet'in teslimat masrafları Alıcı'ya
aittir. Satıcı'nın, websitesinde teslimat ücretinin kendisince karşılanacağını
beyan etmişse, teslimat masrafları Satıcı'ya ait olacaktır.
Malın teslimatı; Satıcı'nın stokunun müsait
olması ve ödemenin gerçekleşmesinden sonra taahhüt edilen sürede yapılır.
Satıcı Mal/Hizmet'i, Alıcı tarafından Mal/Hizmet'in sipariş edilmesinden
itibaren 30 (otuz) gün içinde teslim eder ve bu süre içinde yazılı bildirimle
ek 10 (on) günlük süre uzatım hakkını saklı tutar. Herhangi bir nedenle Aıcı
tarafından Mal/Hizmet bedeli ödenmez veya yapılan ödeme banka kayıtlarında
iptal edilir ise, Satıcı Mal/Hizmet'in teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul
edilir.
MADDE 6 - ALICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Alıcı, Websitesinde yer alan sözleşme konusu
ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin
olarak Satıcı tarafından yüklenen ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve
elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder. Alıcılar Tüketici
sıfatıyla talep ve şikayetlerini yukarıda yer alan Satıcı iletişim bilgilerinin
sağladığı kanallarla ulaştırabilirler.Alıcı, işbu Sözleşme'yi ve Ön
Bilgilendirme Formunu elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin
akdinden önce Satıcı tarafından tüketiciye verilmesi gereken adres, siparişi
verilen ürünlere ait temel özellikler, ürünlerin vergiler dahil fiyatı, ödeme
ve teslimat bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş
olur.Alıcı'nın, Sözleşme konusu Mal/Hizmet'i teslim almadan önce muayene edecek
tahrip olmuş, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı Mal/Hizmeti kargo
şirketinden teslim alması halinde sorumluluk tamamen kendisine aittir. Alıcı
tarafından kargo şirketi görevlisinden teslim alınan Mal/Hizmet'in hasarsız ve
sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra Mal/Hizmet'in sorumluluğu ve
hasarlar Alıcı'ya aittir. Mal/Hizmet'in tesliminden sonra Alıcı'ya ait kredi
kartının Alıcı'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce
haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya
finans kuruluşunun mal/hizmet bedelini Satıcı'ya ödememesi halinde, Alıcı
kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla Mal/Hizmet'i 3 (üç) gün içinde
Satıcı'ya iade etmekle yükümlüdür. Bu halde teslimat giderleri Alıcı'ya aittir.
MADDE 7 - SATICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Satıcı, Sözleşme konusu Mal/Hizmet'in Tüketici
Mevzuatına uygun olarak, sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere
uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile Alıcı'ya teslim
edilmesinden sorumludur. Satıcı, mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen
olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim
edemez ise, durumu Alıcı'ya mümkün olan en kısa sürede bildirmekle yükümlüdür
Sözleşme konusu Mal/Hizmet, Alıcı'dan başka bir kişiye teslim edilecek ise,
teslim edilecek kişinin teslimatı kabul etmemesinden Satıcı sorumlu tutulamaz.
MADDE 8 - CAYMA HAKKI
Alıcı'nın hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk
üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin teslim aldığı veya sözleşmenin
imzalandığı tarihten itibaren 7 (yedi) gün içerisinde malı veya hizmeti
reddederek sözleşmeden cayma hakkının var olduğunu ve cayma bildiriminin
Satıcı'ya ulaşması tarihinden itibaren Satıcı'nın malı geri alacağını Satıcı
taahhüt eder. Cayma hakkı bildirimi ve sözleşmeye ilişkin sair bildirimler
satıcıya ait ve yukarıda belirtilen satıcı iletişim bilgileri kanalı ile
gönderilebilecektir.
MELİKŞAHOĞLU, İŞBU MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİNİN TARAFI OLMADIĞINDAN MELİKŞAHOĞLU'YA KARŞI CAYMA HAKKI KULLANILAMAZ VEYA BEDEL
İADESİ TALEP EDİLEMEZ.
Cayma hakkının kullanılması için bu süre
içerisinde Satıcı'ya mevzuat hükümlerine uygun olarak bildirimde bulunulması
şarttır. Cayma hakkının kullanılması halinde:
1. a)Alıcı'ya
veya onun bildirdiği yukarıda bilgisi bulunan üçüncü kişiye teslim edilen
ürünün iade edilmesi zorunludur.
2. b)7
(yedi) günlük süre içerisinde iade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa
standart aksesuarları varsa ürünle birlikte hediye edilen diğer ürünleri
eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.
Cayma hakkının kullanılmasını ve bilginin
ulaşımını takip eden 10 (on) gün içerisinde ürün bedeli Alıcı'ya ödediği
şekilde iade edilir. Ürün Satıcı'ya iade edilirken, ürün teslimi sırasında
Alıcı'ya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da iade edilmesi gerekmektedir.
İade kargo bedeli Alıca'ya aittir. Ürünle beraber iade edilecek olan faturanın
iade bölümü doldurularak ve Alıcı tarafından imzalanarak iade edilecektir.
MADDE 9 - CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI
HALLER
Cayma hakkı aşağıdaki hallerde kullanılamaz)
Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, Tüketicinin onay ile hizmetin ifasına
başlanan hizmet sözleşmelerin) Fiyatı borsa veya teşkilatlanmış diğer
piyasalarda belirlenen mallara ilişkin sözleşmeler) Tüketicinin istekleri veya
açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan, niteliği itibariyle
geri gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son
kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların teslimine ilişkin sözleşmeler)
Tüketici tarafından ambalajının açılmış olması şartıyla, ses veya görüntü
kayıtlarına, yazılım programlarına ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin
sözleşmeler) Gazete, dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler)
Bahis ve piyangoya ilişkin hizmetlerin ifasına ilişkin sözleşmeler) Elektronik
ortamda anında ifa edilen hizmetler ile tüketiciye anında teslim edilen gayri
maddi mallara ilişkin sözleşmeler.
MADDE 10 - UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
Tüketiciler, Satıcı ile sorunları olursa, sorunu
Satıcı'nın çözememesi durumunda, ürün bedeli 1.161,67 TL'ye kadar olan
işlemlerle ilgili şikayet ve itiraz konularında başvurularını ürünü satın
aldıkları veya ikametgahlarının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem
Heyeti'ne; ürün bedeli 1.161,67 TL'nin üzerinde olan işlemlerle ilgili şikayet ve
itiraz konularında başvurularını ise, ürünü satın aldıkları veya
ikametgahlarının bulunduğu yerdeki Tüketici mahkemesine
yapabileceklerdir.01.08.2003 tarihli ve 25186 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan
Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri Yönetmeliği'nin 5. Maddesinin üçüncü
fıkrasında, büyükşehir statüsünde bulunan illerde faaliyet gösteren il hakem
heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin alt
parasal sınır 3.032,65 TL'dir.
MADDE 11 - MAL/HİZMETİN FİYATI
MELİKŞAHOĞLU tarafından yapılan
indirimler, kuponlar ve sair satış fiyatına yansıtılır.
MADDE 12 - TEMERRÜD HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI
Alıcı, kredi kartı ile yapmış olduğu
işlemlerinde temerrüde düşmesi halinde kart sahibi bankanın kendisi ile yapmış olduğu
kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya karşı sorumlu
olacaktır. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak
masrafları ve vekâlet ücretini Alıcı'dan talep edebilir ve her koşulda
Alıcı'nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, Alıcı, borcun gecikmeli
ifasından dolayı Satıcı'nın oluşan zarar ve ziyanını ödemeyi kabul eder.
MADDE 13 - BİLDİRİMLER ve DELİL SÖZLEŞMESİ
Melikşahoğlu‘nun resmi defter ve ticari kayıtlarıyla, kendi veritabanında,
sunucularında tuttuğu elektronik bilgilerin ve bilgisayar kayıtlarının,
bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini, bu maddenin Hukuk
Muhakemeleri Kanunu'nun 193. maddesi anlamında delil sözleşmesi niteliğinde
olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
MADDE 14 - YÜRÜRLÜK
14 (on dört) maddeden ibaret bu Sözleşme,
Taraflarca okunarak, Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmak suretiyle
akdedilmiş ve derhal yürürlüğe girmiştir.
SATICI[.]
ALICI